A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar Katonai Repülő Intézete a 2016. évben a GINOP-2.3.2-15 Stratégiai K+F műhelyek kiválósága című felhívás keretében kidolgozta és benyújtotta A légiközlekedés-biztonsághoz kapcsolódó interdiszciplináris tudományos potenciál növelése és integrálása a nemzetközi kutatás-fejlesztési hálózatba a Nemzeti Közszolgálati egyetemen (VOLARE) című pályázatot, melyet támogatásra érdemesnek ítéltek. A projekt 3 önálló, célzott alapkutatással foglalkozó kutatócsoportja vizsgálja a pilóta nélküli légijárművek alkalmazásának emberi, illetve technikai aspektusait a légiközlekedés biztonsága érdekében. Előadásom első részében e pályázatban foglalkoztatott légiközlekedés-jogi szakértőként az UAS ENVIRON Kiemelt Kutatási Terület célkitűzéseit és a kutatás során elvégzendő fontosabb feladatokat, vizsgálataim eredményeit, míg másik részében az eseti légterek kijelölésével összefüggő közigazgatási hatósági eljárásokról készített statisztikai adatokat kívánom bemutatni.
